Otizm çok küçük yaşlarda başlayan gelişim sorunudur. Bu gelişim sorunu büyüdükçe iletişimi engeller, sosyalliği azaltır, algı seviyesini düşük tutar. Bu nedenle de gelişim sağlıklı çocuklardan daha yavaş gelişir. Bu da otistik bireylerin eğitiminin ayrı yapılması gerekliliğini, ayrı yöntemlerle hayata tutunmalarını sağlamak gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.Dikkat eksikliği tek başına asla otizm ile ilgilisi yoktur. Günümüzde milyonlarca çocukta dikkat eksikliği bulunmaktadır. Bu dikkat eksikliklerin bilgisayardan televizyona kadar pek çok sebebi olabilir. Bu nedenle dikkat eksikliği kendi başına otizm ile bağdaştırılamaz. Ancak bir çocuk küçük yaşlarda dikkat eksikliği ile beraber dikkat çekici gelişim bozuklukları gösteremiyorsa ve gerek pedagoglar gerekse de çocuk doktorları teşhis koyamıyorlarsa buna tıp literatüründe atipik otizm denir. Bu nedenle küçük yaşlarda dikkat bozukluğu, dikkat eksikliği olan çocukların erken yaşlarda kontrole gitmesi gerekmektedir. Atipik otizmin genellikle otizmden farklı olarak küçük yaşlarda tedavi görebiliyor oluşudur. Teşhis edilemeyen davranışları normalleştirilebilmekte ve gelişim sürecini sağlıklı bir düzene oturtulabilmektedir.