bookmark

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
 

Topic: Yüksek Yapılı Zekalar

Page 1 of 1  sorted by
Guru
Status: Offline
Posts: 2349
Date:

Yüksek Yapılı Zekalar

Permalink  
 

ALTERNATİF EĞİTİM YÖNTEMLERİ YÜKSELİŞTE

Son dönemlerde sık sık karşılaştığımız eğitim yöntemleri dikkat çekiyor. Özellikle 5 yaş ve üstü çocuklar için hazırlanmış olan paket eğitimler. Zihinsel aktiviteleri geliştirerek, dikkat, odaklanma, konsantrasyon, hızlı öğrenme, hızlı okuma ve algı seviyesini arttırmayı hedefleyen bu eğitimlerde farklılık yakalamayı hedef edinen firmalar göze çarpıyor.

Eğitimlerde Osmanlı modeli benimseniyor…

Yüksek Yapılı Zekalar, benzer eğitim kurumlarının dışında bir yöntemi benimseyerek fark yaratan bir kurum. Verdiği hizmetlerde Osmanlı Eğitim sistemlerini benimseyen Yüksek Yapılı Zekalar, düşünüş alt yapısını geliştirerek beynin kalıplarını kırmayı hedefliyor. Üstelik bu çalışmalarda herhangi bir kural aşılanmadan, kişinin karakteri ve zeka altyapısı esas alınarak yapılıyor. Uygulamaların yalnızca çocukların dışında 7’den 77’ye tüm yaş gruplarını kapsıyor olması eğitimlere olan ilgiyi de arttırıyor.

Zaman ilerledikçe, insan fiziği gibi beyin aktivitelerinin de yorgun düştüğü tespiti üzerine yoğunlaşan kurum, dikkat dağınıklığı, odaklanamama, bir davranışı ya da bir konuyu anlayamama, unutkanlık ve hayatımızı olumsuz etkileyen kalıpların artması gibi faktörlerin önüne geçecek modeller ve uygulamalar geliştiriyor.

Osmanlı döneminin muhakemat temelli uygulamalarını, günümüz teknolojisi ile birleştirerek güçlü bir ürün haline getirilmiş. Bilimsel altyapıda ise insan beyninin korteks ve limbik sistemini güçlendiren bir uygulama zenginliği yakalanmış. Dolayısı ile toplamda 3 hafta süren 1. ve 2. seviye eğitimlerde katılımcıların muhakemat temelli düşünüş altyapısı otururken yoğun korteks uygulamaları sayesinde beynimizdeki sinirsel ağların sayısı artıyor. Bu da katılımcıya daha güçlü bir öğrenme, daha güçlü bir hatırlama, dikkat ve odaklanma sorununun kalkması, problem çözme ve yaratıcılık becerisinin artması şeklinde yansıyor.


Verilen eğitimlerin ardından hedeflenen kriterleri şöyle sıralayabiliriz;

- Daha hızlı bir korteks yapı (Beynin işlemci gücü, hızlı öğrenme, hızlı hatırlama altyapısı)

- Daha güçlü bir kısa süreli hafıza

- Dikkat ve odaklanma seviyesinde artış

- Problem çözme, yaratıcılık becerisinin artması

- Esneklik (Birbirine zıt bilgilerin aynı anda öğrenilebilmesi)

- Muhakeme becerisinin beyin altyapısında oturması.

- Hızlı okuma oranının en az 1000 kelime seviyesinde kalıplaşması. Anlama oranı eski okuma seviyesindeki anlama oranından en az 2-3 kat daha fazla düzeylere ulaşması.





Yüksek Yapılı Zekalar eğitim kurumlarında beynin korteks yapısını geliştirerek, hafıza, anlama, hızlı okuma gibi yetileri ortaya çıkararak beyin ve zeka yapısına dinamizm kazandırmayı sağlayan eğitimleri ise şöyle sıralayabiliriz;


Muhakemat Temelli Beyin Gelişimi ve Fark Eğitimleri

Beyin gelişimi ve fark eğitimleri korteks yapının sağlıklı bir şekilde hızlandırılması,kısa süreli hafızanın güçlendirilmesi, dikkat, odaklanma, unutkanlık sorunlarının aşılması,problem çözme kabiliyetinin gelişmesi, birbirine ters mantıklı bilgileri öğrenmedeesnek bir beyin altyapısına sahip olmak, muhakeme becerisi ve hızlı öğrenme için verilen eğitimlerdir.

Kalıpsız Düşünüş (Mantık Körlüğü) Eğitimleri

Beynimiz kendi öğrenme programını geliştirirken,ulaşamayacağına inandığı alanları zamanla kapatır. Bu eğitimimiz ise;kalıplaşmadan dolayı kaybettiğiniz yetenekleri ve seçenekleri keşfetmenizi sağlayanözel bir eğitimdir.

6-14 Yaş Muhakemat, Matematik ve Mantık Eğitimleri

6-14 yaş grubuna oyun mantığıyla verilen 4 işlem matematik eğitimidir.Eğitimlerde temel olarak mantıksal, sayısal zekânın geliştirilmesinin yanında sözel,soyut ve şekil düşünüş zekâsının geliştirilmesi hedef alınır.

Üstün Dimağlar Eğitimi

Birden fazla zekayı etkin kullanan ve liderlik vasıfları gelişmiş çocuklarımızla, gençlerimizle ilgili Enderun temelli özel uygulamalar içeren eğitim.

Güçlü ve Yüksek Yapılı Nesiller İçin; Mentorluk

Öğrencinin eğitim hayatına uygun biçimde; 6 aylık (yarım dönem) veya 12 aylık ( tam dönem)* olarak uygulanır. Amaç; çocuklarımızın, gençlerimizin okulda, ailede ve sosyal alanlarda karşılaştığı sorunlar* için çözüm üretmektir. Üstün vasıflı çocuklarımızdan, yoğun dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı, özgül öğrenme sorunu çeken çocuklarımıza kadar geniş bir kitleye hitap eder. Dikkat eksikliğine ve öğrenme sorunlarına ilaçsız çözümler getiren danışmanlık faaliyetidir.

Daha fazla bilgi için; www.yuksekyapilizekalar.com



__________________
Page 1 of 1  sorted by
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard